مدیرکل گردشگری شورای عالی مناطق آزاد با اشاره به اینکه سفر به کیش گران نیست، گفت: هزار و هفتصد گردشگر خارجی در دو ماه گذشته به جزیره کیش سفر کرده اند.

محمدفرزاد میرزایی از پیگیری طرح سفر کارت با پرداخت تسهیلات بانکی برای مسافران مناطق آزاد خبر داد و گفت: پرداخت تسهیلات سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری را نیز در کمتر از ۶۰ روز تعریف کرده‌ایم.

وی گفت: این تسهیلات براساس ضوابط بانک‌ها ارائه می‌شود و شرایط آن به‌زودی اعلام خواهد شد.

میرزایی خاطرنشان کرد: با وجود ظرفیت ۱۲ میلیون نفر شب اقامت و تردد بالای ۵۰ میلیون نفر در سال در مناطق آزاد، دو ژئوپارک و بیش از  ۴۰۰ جاذبه گردشگری و ۷۰ مقصد گردشگری در مناطق آزاد، نیازمند تشکیلات جهادی و متخصص هستیم.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش، مدیرکل گردشگری شورایعالی مناطق آزاد گفت: در دو ماه گذشته هزار و ۷۰۰ گردشگر خارجی به جزیره کیش سفر کرده اند و این آمار در سال گذشته نزدیک به ۶۰۰ نفر بود.

میرزایی خاطرنشان کرد: در حوزه پرواز‌های بین‌المللی به دنبال برقراری پرواز بین جزیره کیش به دبی و کویت، قشم به کویت، چابهار و افغانستان هستیم و مذاکراتی نیز در این زمینه آغاز شده است.

وی گفت: در چهار ماه اخیر بیش از ۷۰۰ بسته سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد تعریف شده است و از بین آن‌ها بیش از ۱۴۰ بسته در حوزه گردشگری است.