مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: جمهوری اسلامی ایران متضمن موفقیت سرمایه گذاری فعالان اقتصادی خارجی در مناطق‌آزاد ۷ گانه ایران است و هرگونه سرمایه گذاری در این مناطق سودآور است.

حجت الله عبدالملکی افزود: اقتصاد جمهوری اسلامی ایران بر مبنای اقتصاد مقاومتی و بر ۵ اصل استوار است که یکی از این اصل ها برون گرایی است.

عبدالملکی با اشاره به اینکه اگر همه کشور ها اقتصاد قوی داشته باشند،‌ اقتصاد جهانی قوی و خوبی را خواهیم داشت اضافه کرد:‌ یکی از پایه های برون گرایی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران ایجاد مناطق آزاد هستند.

وی با بیان اینکه ۲۵۰۰ شرکت در مناطق آزاد ایران فعالیت می کنند افزود: ۱۰۰ هزار واحد اقتصادی نیز در این منطقه در حال فعالیت و کسب و کار هستند.

به گزارش کیشوندنیوز، دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه ۷ منطقه آزاد ایران قابلیت جذب گردشگری و سرمایه گذاری در این حوزه را دارند اظهار داشت: ۱۳۰ بسته و فرصت سرمایه گذاری در این مناطق به ارزش یک میلیارد یورو آماده ارائه به سرمایه گذاران و پذیرش حضور آنان می باشند.

مشاور رئیس جمهور از پیگیری برای برقراری پروازهای مستقیم از مناطق آزاد به کشورهای همسایه از جمله استان های عراق خبر داد و اضافه کرد:‌ مناطق آزاد ایران سالانه پذیرای ۱۰ میلیون گردشگر داخلی وخارجی هستند و برای تقویت و تسهیل مسافرت گردشگران خارجی به این مناطق برنامه ریزی شده است.

عبدالملکی در پایان از زحمات استاندار و مسئولین اقلیم کردستان در برقراری نمایشگاه گردشگری و نیز آماده سازی اقلیم برای تردد زائران کربلا  تشکر کرد.