مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: ۷۹ بسته و قرارداد سرمایه گذاری بخش خصوصی تاکنون به ارزش ۱۷ هزار میلیارد تومان در مناطق آزاد منعقد شده است‌.

به گزارش تسنیم، حجت الله عبدالملکی مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی با اشاره به تصویب ۵ میلیارد یورو برای سرمایه گذاری در مناطق ازاد  اظهار داشت: برنامه ریزی های خوبی برای افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی و توسعه زیرساخت های حمل و نقل و خدمات در  این مناطق صورت گرفته است.

وی افزود: ۱۴ نمایشگاه داخلی و خارجی برای معرفی بسته های سرمایه گذاری در مناطق ویژه اقتصادی در سالجاری برنامه ریزی شده که بخشی از آن در حال اجراست و همین بسته ها را در آن نمایشگاه ها به بخش خصوصی و سرمایه گذارها معرفی خواهیم کرد

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی تصریح کرد: ۷۹ بسته و قرارداد سرمایه گذاری بخش خصوصی تاکنون به ارزش ۱۷ هزار میلیارد تومان در مناطق آزاد منعقد شده است‌.

عبدالملکی اظهار داشت: ۴۳۰ هزار میلیارد تومان ارزش کلی پروژه ها و بسته های سرمایه گذاری در مناطق آزاد تجاری صنعتی است‌‌ این در حالی است که ۷۰۰ بسته سرمایه گذاری در مناطق ویژه اقتصادی تدوین و نهایی شده است‌

وی افزود: هم اکنون یک هیات چینی در تهران حضور دارد و درباره سرمایه گذاری آنها در مناطق ویژه اقتصادی و تجاری و صنعتی در حال رایزنی هستیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی خاطرنشان کرد: بنا داریم حداکثر حمایت را از سرمایه گذاران بخش خصوصی در مناطق ویژه اقتصادی انجام دهیم.

عبدالملکی گفت: یکی از شروط مجوز سرمایه‌گذاری در مناطق ازاد وجود شرکای خارجی در کنار شرکای ایرانی است که در همین راستا اصلاح قوانین مناطق ویژه اقتصادی را در دستور داریم.